Gyakorlatok derékfájásra, A DERÉKFÁJÁS OKÁT KEZELJÜK, ÍGY A FÁJDALOM NEM TÉR VISSZA!

Gyakorlatok derékfájás ellen | Magyarországi McKenzie Intézet

Mindennapi gyógytorna gyakorlatok derékfájás esetén Mindennapi gyógytorna gyakorlatok derékfájás esetén A modern társadalomban sajnálatos módon teljesen általánossá vált a mozgásszegény életmód. Rengetegen végeznek például ülőmunkát, mely a közhiedelemmel ellentétben sokkal megerőltetőbb az izmok és ízületek, de főként a gerinc és a derék számára, mint az állómunka.

gyakorlatok derékfájásra

Statisztikák igazolják, hogy ma már 10 emberből legalább 9 szenved kisebb vagy nagyobb mértékű gerincproblémától, azonban csak meglepően kevesen vannak, akik gyógytornászhoz fordulnak annak érdekében, hogy elsajátítsanak néhány egyszerű gyakorlatot a fájdalmak vagy az elváltozások enyhítéséhez.

Márpedig egy jó gyógytornász kiváló útmutatókat tud gyakorlatok derékfájásra ahhoz, hogy miként tudjuk például tehermentesíteni a derekunkat, ami elengedhetetlen a fájdalom enyhítéséhez.

Ne vegyen kádfürdőt, ha fáj a háta A meleg enyhíti a hát- derékfájást, valamint a nyaki fájdalmakat. Használjon termofort, vagy speciális, gabonával megtöltött párnákat, melyeket a mikrosütőben átmelegített.

Az alábbiakban éppen ezért összegyűjtöttünk néhány gyakorlatot, melyek megkönnyíthetik a kellemetlen derékfájdalmak elviselését, ellenben határozottan javasoljuk, hogy memorizálásuk és begyakorlásuk mindig egy gyógytornász segítségével történjen, hiszen fontos állapotunk felmérése mellett az, hogy a gyakorlatok személyre szabottan történjenek.

Az alábbiak alkalmazása természetesen addig is erősen javasolt!

gyakorlatok derékfájásra

Mozgassuk át a gerincet! Bár a derék fájdalmát az emberek többsége csak a problémás részen érzi — sokaknak kisugároz ide-oda, gyakran gyakorlatok derékfájásra, végtagokba és így tovább —, azonban mindig nagyon fontos, hogy ne csak lokálisan éljünk gyakorlatok derékfájásra különféle gyógytorna gyakorlatokkal, hanem a teljes gerinc tekintetében is.

Ennek gyakorlatok derékfájásra az egyik legjobb választás a kutya- ízületek fertőző gyulladása cicahát alkalmazása, gyakorlatok derékfájásra térdelőtámaszba helyezkedünk a talajra merőleges kezekkel és lábakkal.

gyakorlatok derékfájásra

A gyakorlat lényege az, hogy belégzés során megemeljük, domborítjuk a hátunkat — alaposan húzva, nyújtva a gerincet —, kilégzéskor pedig homorítjuk azt csigolyáról-csigolyára. A mozdulatot egy kis gerinccsavarással is feldobhatjuk kutyahátas állapotban, majd ismételjük a gyakorlatot legalább alkalommal.

Gerinctorna

Tehermentesítsük a gerincet! A derékfájdalom az esetek jelentős többségében szinte mindig a túlterhelt gerincnek és a gyenge hasizmoknak köszönhető, éppen ezért nagyon fontos, hogy levegyük a terhet központi tartóoszlopunkról, és erősítsük a mély hasizmokat. Erre számtalan gyakorlat létezik, az egyik leghatásosabb azonban hanyatt gyakorlatok derékfájásra történik, lábakkal csípőszéles terpeszt felvéve, telitalpon tartva őket.

gyakorlatok derékfájásra

A mozdulatok során egyszer az egyik, majd a másik lábunkkal ismételjük a következőt: nyújtsuk ki az egyik lábunkat, emeljük meg gyakorlatok derékfájásra földtől centiméterre, miközben a derekunkat folyamatosan leszorítjuk. Ezt a formát kitartjuk, majd visszahúzzuk a lábunkat, és a másikkal ismételjük a gyakorlatot, melynek mennyisége oldalanként darab.

gyakorlatok derékfájásra

Erősítsük a hátizmokat A túl gyenge hátizmok is nagyon könnyedén okozhatnak kellemetlen derékfájdalmakat, így szükséges az itt megtalálható mélyizmok erősítése. Ehhez hasra fekszünk, homlokunkat a talajra helyezzük, kezünket pedig magunk mellé tesszük úgy, mintha fekvőtámaszra készülnénk, csak éppen gyakorlatok derékfájásra bordáink mellé helyezett kezekkel.

Ebben a pozícióban hasunkat leszorítjuk a talajra, majd egy laza kilégzéssel az egész felsőtestet megemeljük a talajtól mintegy centiméternyire, pár másodpercre megtartjuk a pozitúrát, majd visszatérünk kiinduló helyzetbe.

gyakorlatok derékfájásra

A gyakorlatot legalább 10 alkalommal ismételjük. Nyújtsuk meg a gerincünket A gerincnyújtás nemcsak egy rendkívül jóleső érzés az egész napon át tartó ülőmunka után, hanem a derékfájás ellen is kiváló, hiszen így a csigolyák egy kicsit el tudnak távolodni egymástól, holott korábban folyamatosan egymásra voltak terhelve.

Nagyobb súly emelésekor, hajoláskor sokszor jelentkezik derékfájdalom. Ennek hátterében legtöbbször az elgyengült ún. Core izomzatnak nevezzük azon izmok csoportját, melyek a törzsünk stabilitásáért, a megfelelő testtartásért felelnek.

A gyakorlathoz letérdelünk a földre, majd térdeinket széttárva, kinyújtott karokkal előrehajtjuk testünket, végül pedig a talajon csúsztatjuk magunkat előre addig, amíg a hátunk engedi, pontosan úgy, mintha nyújtózkodnánk. Fontos, hogy próbáljuk minden ismétléskor egyre jobban meghúzni a gerincet, hogy nyúljanak, távolodjanak egymástól a csigolyák és a porckorongok, de soha ne erőltessük túl a hátunkat, mert csúnya becsípődéseket idézhetünk elő.

Emiatt is nagyon fontos gyógytornásztól eltanulni a mozdulatokat.

A gyakorlatok megkezdése előtt egyeztessen szakorvosával, gyógytornászával, akik szakmai segítséget tudnak nyújtani az állapotának megfelelő mozgásforma kiválasztásában. Lehetőség szerint minden nap, de legalább hetente több alkalommal végezze el a gyakorlatokat. A nyújtógyakorlatokat egészítse ki izomerősítő tréninggel. Kiindulóhelyzet hanyatt fekvésben.

További a témáról